Information for frivillige til Ølfestival København 2020

Denne side indeholder informationer til jer, som ønsker at deltage som frivillige på Ølfestivalen.

Vi glæder os over stadig at kunne samle rigtig mange medlemmer til frivilligt arbejde på Ølfestivalen. Med jeres store indsats bliver festivalen til det helt unikke arrangement, den er i dag. Udover nogle sjove (og til tider hektiske) timer sammen med andre ølentusiaster fra hele landet, har man som frivillig mulighed for at være med til at give gæsterne en rigtig god oplevelse.

Man kan som hovedregel kun deltage som frivillig, hvis man er medlem af Danske Ølentusiaster og er fyldt 18 år inden Ølfestivalen.
Vær opmærksom på, at vagterne bliver fjernet fra tilmeldingsskemaet efterhånden, som de bliver fyldt op, så hvis det er meget vigtigt for dig at deltage på ganske bestemte vagter, så skal du være hurtigt ude for at sikre dig, at du kan få netop de vagter, du ønsker.

Vi bruger et system, der hedder CrewPlan til administration af vagtplaner. Du finder Crewplan her: ale.crewplan.dk Hvis du har været frivillig i 2019, er du allerede oprettet i CrewPlan. Dette gælder naturligvis ikke, hvis du har valgt, at vi ikke må gemme dine oplysninger. Hvis du oplever problemer med at logge ind i CrewPlan, er du meget velkommen til at kontakte den frivillig-ansvarlige. Hvis man er et par, der begge gerne vil være frivillige, så skal begge personer oprettes i CrewPlan med hver sin profil, men man kan godt bruge samme mailadresse til begge profiler.

Klik her og læs en udførlig vejledning til CrewPlan

Hvis du spørgsmål om det at være frivillig på Ølfestivalen eller har brug hjælp i forbindelse med CrewPlan kan du kontakte den frivillig-ansvarlige Annette Thuneby. Du kan enten sende en mail til [email protected] eller ringe til Annette på tlf.: 30 59 42 16. Der er telefontid tirsdag og torsdag 19.00 – 20.00, dog ikke i uge 7 eller i forbindelse med helligdage.

Alle informationer vil løbende blive fremsendt pr. mail med mindre andet er aftalt.
Vi glæder os til at komme i gang, og til at se jer alle til Ølfestival 2020!

Praktisk information

Vagter

På vores Ølfestival skal du tilmelde dig mindst 2 vagter for at være med som frivillig – du må naturligvis meget gerne vælge flere. Alle vagterne er på mellem 4 og 6 timer, og vi har brug for frivillige fra ca. 1 time før åbningstid til ca. 1/2-1 time efter lukketid. Når du er logget ind i CrewPlan, kan du under ”Ledige Vagter” se hvilke vagter, der stadig er ledige, og det er så dem, du har mulighed for at vælge. Hvis du ikke kan se nogle under ”Ledige Vagte”, kan du kontakte den frivillig-ansvarlige og få hjælp til at se ledige vagter. Du skal påregne ca. ½ time til information og udlevering af tøj, når du møder på første vagt, hvorfor du vil blive bedt om at komme tidligt første gang, du møder op. Man må gerne tage flere vagter i træk. Det betyder, at man faktisk kan nå både at have 2 vagter og smage øl inden sidste tog mod Jylland og Fyn.

Opgaver

Det er muligt på forhånd at give udtryk for, hvilke opgaver man ønsker. Vi gør vores yderste for at kunne tilfredsstille jeres ønsker, men vi tager forbehold for, at vi muligvis kommer til at placere enkelte på andre opgaver. Jo hurtigere I tilmelder jer som frivillig, jo større er sandsynligheden for, at I får jeres ønsker opfyldt, da vi fylder op efter ”først til mølle”-princippet. Vælg gerne flere typer opgaver – så er der størst chance for at kunne de vagter, I helst vil have. Hvis I ønsker kun at være et sted under hele festivalen, så vælger I naturligvis kun en type opgave.
Når du har oprettet en profil, går der op til 24 timer, før du kan se de ledige vagter, da den frivillig ansvarlige skal give dig adgang til vagtplanerne for de opgaver, du har ønsket.

Overnatning

Det er ikke muligt at tilbyde overnatning til frivillige, men der er indgået en rabataftale med Cabinn, der har et hotel i Mitchellsgade, ca. 30 min gang fra Lokomotivværkstedet. Se mere om dette under rabatter på medlemsiderne på Ale.dk.

Bespisning

Der er ét måltid inkluderet i hver vagt, dog max 3 måltider pr. dag (frokost, aftensmad og natmad). Drikkevarer er inkluderet i bespisningen. Der vil i festivalkantinen være sodavand, postevand og kaffe. Under festivalen har vi kaffe, te og sodavand på nogle af posterne samt i fællesrummet for de frivillige.
Der vil også i begrænset omfang være frugt og lignende under festivalen – så langt ”lageret” nu rækker. Det er muligt selv at vælge, hvilket måltid man gerne vil have. Man vælger sit måltid i forbindelse med tilmeldingen til vagten.

Beklædning

Beklædning er “festival-veste”. Vesten er jeres tegn på at I er ”på vagt”, og den skal afleveres ved sidste vagts afslutning – undgå at have hvid skjorte/t-shirt på, da dette bruges som tegn på, at man er gruppeleder, og dermed er medansvarlig for afviklingen af Ølfestivalen. Hvis I har vagt flere dage, vil I blive bedt om at lægge vesten på vores veste-reol, så I kan bruge den igen på næste vagt.

Festivalgaver og andre tilbud til frivillige

Uden frivillige, ingen festival, og vi er klar over, er det i meget høj grad er på grund af jeres støtte og hårde arbejde, at festivalen stadig er den succes, som den er. Derfor vil der selvfølgelig igen være en gave som tak for indsatsen – ganske som der plejer.

Gratis adgang til festival

I får som frivillige påsat et armbånd i Frivilligrummet. Dette giver jer også gratis adgang som gæster under hele festivalen. Selv om I først skal på vagt lørdag, kan I naturligvis møde op torsdag og få jeres armbånd på. Festivalglas og festivalguide får I udleveret ved henvendelse hos den ansvarlige i lokalet, hvor frivillige melder ind til vagt.

Frivillige-poletter

I Frivillig-rummet vil der ligge en liste med, hvor mange timers vagt I har tilmeldt jer, og der afregnes poletter derefter. I kan sagtens få udleveret jeres optjente poletter, før I har været på vagt. Ellers ville det jo også være lidt svært at få brugt sine poletter for lørdagsvagten og nedtagningsvagten.
OBS: Husk, at I derudover som alle medlemmer af DØE får 5 poletter på jeres medlemskort, disse poletter udleveres i poletsalget.